fredag 12 juni 2009

Vinnare 2!

Marie Mattsson kom på andra plats i vår tävling. Så här skrev hon om sin layout:

"På detta vis har jag tolkat och inspirerats av de olika orden:

Gammalt - Jag drog fram en låda i min bokhylla som jag inte tittat i på länge. Där hittade jag ett par tuber med gammal akrylfärg och även bubbelplast med större bubblor än vanligt. Med hjälp av detta material gjorde jag en egen bakgrund till min layout, jag målade med färg och stämplade med bubbelplasten.
Transparent - Bubbelplasten jag stämplade med var transparent, så är även den lilla bit overlay jag använt som dekoration nere vid journalingrutan.
Natur - Temat för hela layouten, fotots motiv och även snöflingorna, för mina tankar till naturen.
Bård - Till vänster om fotot och som kant vid journalingrytan har jag gjort scallopformade bårder som inramningar.
Vitt - Det syns nog att jag använt färgen vit på min layout. Jag har stämplat och målat med vit akrylfärg samtidigt som fotot och kallt vintertema kan kopplas till färgen vit, frost.

Vår motivering: "En fantastiskt kreativ layout där bakgrundens färger matchar fotot perfekt. Man känner den isande kylan men det orangea tillför alldeles lagom med värme. Läckert!"

Inga kommentarer: