söndag 26 december 2010

En salig blandning igen

Ja, då tänkte jag visa en del av vad jag hunnit med på sistone. Jag har gjort det mesta på de träffar vi haft här och i Täby. Träffar är bra - om man är lite förberedd. -Annars kan det lätt bli att man inte vet var man ska börja och bara sitter och pratar och tittar på vad andra gör ;)  -Ja, så funkar jag i alla fall.

Min första layout var väldigt omtvistad på Täby-träffen.  Min kära vän Meri hade lite svårt att tycka att mitt pappersval var riktigt bra ;)  -Men jag hävdade bestämt att jag skulle ha med både det blommiga och det rutiga då de var som gjorda för det här fotot. Jag älskar att plocka upp färger och mönster från fotona på mina layouter. Här har jag fått med det mesta, till och med de stora blommorna på dotterns flip-flops.  -Det skulle väl vara Blixten McQueen på sonens skor som saknas då... -men det finns gränser även för mig ;)  Och så här blev det:
Jag känner mig ganska nöjd faktiskt :)
Papper; rutigt från Echo Park, prickigt från October Afternoon och blommigt; ett gammalt Basic Grey. Blomma; Prima. Biljetter; Tim Holtz och Mirabyll. Bokstäver; QuicKutz.

Papper; October Afternoon 

Papper; Basic Grey och Crate Paper. Stansar; Martha Stewart och Wedo. Bokstäver; QuicKutz. Bling-swirls; Prima. 

Papper; October Afternoon, Melissa Frances samt blad från Bo Bunny Note Worthy. Bokstäver; QuicKutz, My Little Shoebox. Stans; Martha Stewart. Övrigt; knappar och Washitejp. 

Papper; Imaginisce. Canvas Tag; Basic Grey. Band, fågel och lövstansar ur mitt privata lager. 

Ram från ett JillibeanSoup-papper. Stickers; Echo Park. Bokstäver; My Little Shoebox, Bosskut. Glimmer Mist; Red Velvet och Moonlight.

Papper; October Afternoon, Tinkering Ink och Creative Imaginations. Brads; American Crafts Bokstäver; QuicKutz.

1 kommentar:

Meri(txell) sa...

Åhhhhh, så roligt att se dina färdiga arbete, Stella!!! Jaaa, jag hade det lite svårt (ok, har fortfarande liiiite svårt) med papperna men måste erkänna att jag gillar resultatet så mycket och jag njöt av att titta alla vackra detaljer i dina LO:s, som är genomtänkta och såå vackra! Och oj, vad glad jag blev med sista LO:n när jag såg att du glömde helt det FULA "pepparkakspapper" och tog lite rester och sydde runt bilden: en riktigt "Stella LO"!!! Massor med kramar och gott nytt år!