fredag 17 december 2010

Snabba vimplar

Vimplar är ju något som har synts ett tag både i inredningens- och i scrapbookingens värld. Själv har jag sytt ett antal vimplar till barnrummen, och jag tycker fortfarande att vimplar är söta att se på. Jag ville ha ett par lite juligare vimplar till vårt köksfönster men tyvärr har jag inga roliga tyger för tillfället och symaskinen strejkar, så jag bestämde mig för att göra en väldigt enkel pappersvariant istället.

Jag började med att klippa ut en triangel i passande storlek att ha som mall till vimplarna och ritade sedan av den på tre av mina favoritpapper som jag tänkte passade bra till projektet. Jag klippte ut vimplarna och limmade fast på ett band, allt gick väldigt snabbt och smidigt och det blev ju faktiskt ganska fint!

Närbild på vimplarna med papper från bla Echo Park som finns hos i Stellas shop!

Fönstret blev i alla fall liiite roligare att se på med lite färgglada vimplar på toppen! ;)


Detta pyssel gick som sagt väldigt snabbt att göra så är du sugen på något liknande så hinner du fixa det innan jul! När man ser vimplarna i köket tänker man inte ens på att det skulle vara papper, så i fortsättningen (som den latmask jag är) så gör jag vimplarna enkelt i papper istället för att krångla till det med tyg och symaskin! :)

/Jånna

Inga kommentarer: