tisdag 28 december 2010

Vackraste

Idag har jag gjort en "enkel" "ren" LO med ett foto utskuret med cirkelskärare i mitten. Det är rätt sällan jag placerar fotot i mitten faktiskt men här tycker jag att det ska vara så.

Bakgrunden har jag gjort med hjälp av ett vitt cardstock, chipboardblommor från Maya Road som jag limmat fast och vit akrylfärg som jag duttat över blommorna och lite runt i kring. Den vita akrylfärgen är i en lite annan nyans än cardstocken men jag vill gärna ha det så därför har jag inte målat hela bakgrunden. När allt hade torkat sprayade jag bakgrunden med mist från Maya road i pärlemorskimmrande nyans. Tyvärr kommer det ju sällan till sin rätt på foto - i alla fall inte om man inte är proffsfotograf... och det är ju inte jag.
Sedan när allt var torrt och klart så var det bara att sätta igång och dekorera. Jag ville ha det enkelt och inte så mycket dekorationer.... svårt tycker jag att sätta ner foten och bestämma att jag är klar!
Jag har använt tape från Tim Holtz och ett band från samma herre. Bokstäverna kommer från Making memories och runt kanterna har jag dragit med en tunn svart penna och sedan är de lackade med 3d-lack.

Runt kanterna på fotot har jag kladdat med distress stickles, rock candy.

4 kommentarer:

Anna sa...

Superfin, och verkligen inspirerande!!! :)

Stella sa...

Wow, vackert!
Tack!

Jenny Bergvall sa...

Underbar!
Jag har också svårt att stanna och lämna så mkt "vitt" Men du lyckades jätte fint med denna!

Cath. sa...

Fantastiskt vacker layout!!! Trots att den ser så "ren" ut som helhet så är det ändå så många små fina detaljer!