tisdag 8 februari 2011

Sagan om våren

Dessa undebara papper vill man ju inte dekorera för mycket så dom försvinner. Jag har försökt att få till en lite vintage känsla eftersom kortet jag har är mycket gammalt... på min gammelfarfar Edvard när han var 7 år. Vi hittade det när min farfars bror gick bort och vi skulle rensa i dödsboet, en gammal koffert med bilder - vilken skatt! Jag har scannat in och en del har jag "retuscherat" men en del behåller jag som de är för att det är en känsla i varje repa liksom. Men jag ska inte babbla så mycket om det, här är LO'n:
Jag har valt att bevara så mycket som möjligt av det mönstrade "bakgrundspappret". Det är fastsytt på ett beige cardstock efter att jag distressat kanterna rätt rejält. Jag skrapade först med en kantskrapare, sedan blötte jag ner kanterna och rullade till dom lite innan jag chalkade med lite pumice stone.
 Fotot är överlackat med crackle paint - Rock Candy och vad passar bättre än lite spetsar på en vintage-LO.
Knappar i pärlemor - å vad jag älskar såna knappar, dom är som juveler! Snirklarna har jag gjort av de tunna kantremsorna jag skar bort från bakgrundspappret  för att cardstocken skulle synas lite bakom. Pearlmaker har jag använt och gjort grupper med "pärlor" här och var.
Pappersremsor fick bli dekoration, precis som en prima-fjäril.

Den här LO'n är inte riktigt klar än faktiskt... jag ska nämligen ha dit lite dokumentation så småningom. Men först måste jag konsultera mina kära släktingar för att få lite mer information och kanske någon gullig historia och framför allt - rätt årtal :-).

Ha en riktigt bra dag, min ska jag avsluta med 6-årskalas och goda bakelser!
Annlouise

1 kommentar:

Stella sa...

Åh, den är ljuvlig!!!
Tack!