fredag 18 februari 2011

Sommarsöt liten tjej

När jag scrappar blir det sällan som jag håller mig till en och samma tillverkare på mina alster utan jag blandar hellre hej vilt. Jag låter mig heller inte begränsas av att vissa papper exempelvis råkar ingå i en julserie -många av dem kan gott användas även i andra sammanhang! Här idag har jag använt ett papper ur Echo Parks serie "Little Boy" till en layout om en tjej, och det går ju precis lika bra det! :)

Jag är och har alltid varit svag för prickiga paper och detta blå är inget undantag!


Centrera
Har man ingen fyndig eller bra rubrik att slänga på sitt alster tycker jag att det funkar lika bra att skriva ut datumet istället.


Förutom prickar är jag dessutom barnsligt förtjust i äpplen, och detta äpple har jag klippt ut ur ett papper från 3ndy papir. Den vågiga pappersremsan har jag skurit ur från ett papper från My Minds Eye.

En annan grej som jag gillar mycket just nu, som dock kanske inte syns så bra på bilderna, är att ruffa till kanterna på papprena. Till detta använder jag mig mestadels av min Edge Scraper, men på denna layout har jag bara dragit med pappret mot en sax för att tuffa till det lite, tycker det blir rätt läckert!

1 kommentar:

Stella sa...

Mmm, den är jättefin. -Och era barn är ju bara så söta!
Tack!