tisdag 4 januari 2011

Lilla mamma lilla Lillemor

Jag har varit och rotat bland mammas alla gamla bilder och gjort några riktiga fynd som jag scannat in för attskriva ut på nytt och scrappa. Här är ett foto på min älskade lilla mamma när hon var en 5 år nått. Den där minen hon har är grym, hon har den fortfarande, vilket min son kommenterade direkt när han såg bilden :-).
Jag har använt en vit cardstock som bas och papper från MME underbara serie Lost & Found. Ljuvligt pompom som matchar perfekt.
En silvrig charm i form av änglavingar och små snurrblommor som jag gjort av lite pappersspill och en pärla. På kanterna har jag använt distress stickles - rock candy.
 Chipboardfjärilar har jag målat med crackle paint i färgen peeled paint likaså chipboardbokstäverna som egentligen är turkos-blå och glittriga och från AC. Bakom bokstäverna ser ni lite tape från Tim Holtz.
Kanterna på fotot har jag distressat med Tim Holtz skrapverktyg och lite distress stickles.

3 kommentarer:

Stella sa...

Den är ljuvlig!
Vad härligt att göra nå´t av dessa gamla foton!
Tack!

Jenny Bergvall sa...

Jätte fin!

Jenny Bergvall sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.