fredag 20 maj 2011

Kaisercraft

Ni har väl inte missat att det i shoppen finns en hel hög nya papper från Kaisercraft? Det hade jag faktiskt gjort ärligt talat :) Jag blev dock mycket glatt överraskad när jag fick hem dessa fina papper tidigare i veckan och till layouten nedan har jag använt mig av papper från pappersserierna Class of ´87 och Timeless.

En bra sak på dessa papper är förresten den där lilla remsan längst ner på alla papper, ni vet där det brukar stå papprets namn och tillverkare och som man alltid brukar skära bort och kasta bort. Den remsan är fullt användbara på dessa Kaisercraftpapper då baksidan av dessa är mönstrade och går att använda som dekoration på layouter. Toppenbra! Här har jag använt sådana remsor från två olika papper, och så en liten spillbit också (den gröna rutan) från detta papper.

Ännu ett exempel på en sådan "skär bort-remsa", söta vimplar! Känns kul att faktiskt kunna använda hela pappret och slippa slänga de där remsorna som man alltid annars få göra.

Och här kommer hela layouten:

Jag har använt mig av följande papper: Book Week, Assembly och Ledger från Kaisercraft och så även spillbitar från Summer Fun, Heat Wave och Map från Pink Paislee.


/Jånna

Inga kommentarer: