fredag 8 oktober 2010

Bo Bunny & Graphic 45

I mitt allra första DT-paket från Stellas Scrapbooking fanns en hel hög med papper från Bo Bunnys nya serie Olivia och några papper från Graphic 45, ett märke jag nog aldrig har scrappat med förut så vitt jag kan minnas, men det var onekligen spännande att testa något nytt! Jag har blandat dessa tillverkare på mina layouter och idag får ni se två av mina alster gjorda av detta material. Allt material på layouterna nedan går självklart att finna i shoppen!

Här kommer layout nummer 1:


Till min första layout har jag använt mig av Bo Bunnys vackra papper Cameo Die Cut. Jag valde att använda mig av drygt hälften av pappret och satte fast det på en kraft cardstock. Cameo Die Cut blev en ny favorit med sin härliga gröna färg, och framförallt för den vackra formen på pappret, eftersom jag milt sagt är lite svag för bågformer av detta slag.


Här på den första närbilden ses papprena Fantasy Floral som bakgrund till mina foton, och Victorian Transformers från Graphic 45 vilken jag skar jag en remsa av och även streckade med vit penna för att få den att se mer ut som ett band.

Bokstäverna till titeln och det oranga som sticker fram under remsan kommer från ett och samma stickersark; Combo Stickers från Bo Bunny. Jag ritade dit små prickar på stickersen för att få dem lite mer livfulla. Hjärtat är urklippt på fri hand ur pappret Mums från Bo Bunny.

På den sista närbilden av denna layout visar jag datumet som är skrivet med Mini Market Alpha Stickers från October Afternoon (någon dag efter att jag fotade layouten la jag även till ett "t" till sept, hade visst missat det, haha!) Här ser man också att jag även har streckat i kanten på bakgrundspappret, vilket gör att layouten genast ser lite mer arbetad ut, trots sin enkelhet.

♥♥♥

..och här kommer layout nummer 2:

Som bakgrund till denna layout valde jag att använda mig av Steampunk Debutante från Graphic 45, och då är det baksidan av det pappret som jag har använt. En remsa av Honeydew från Bo Bunnys serie Olivia var läcker ihop med bakgrunden tyckte jag, och så fick det bli. Jag gillar färgkombinationen här!

Jag hade kvar en bit av det formskurna pappret Cameo Die Cut från Bo Bunny från layouten jag visade ovan, men här valde jag att använda den vita baksidan för att kunna skriva text på den. Titeln ”Jakob” är skriven med samma bokstavsstickers från Bo Bunny som på layouten ovan, fast här har jag livat upp dem något med hjälp av en vit penna.


Även på denna layout har jag använt mig av de smidiga Mini Market Alpha Stickers från October Afternoon för att fixa dit ett datum och den enda dekorationen på denna layout blev en Canvas Die Cut i form av en blomma från Jillibean Soup.

♥♥♥

Så, det var allt jag hade att visa er idag. Är det något ni undrar över så tveka inte att fråga, jag svarar gärna! Så här på slutet vill jag också passa på att önska er en riktigt trevlig och mycket scrappig helg!


Inga kommentarer: