måndag 4 oktober 2010

DT: Annlouise/Pysselfia

Hej Hej, det är jag som är Annlouise! Jag bor i Halmstad tillsammans med min man och våra två barn och en ljuvlig liten hittekatt som kom till oss för 3 år sedan frn Djurens vänner som hittat honom bortkastad i ett dike - lilla liten. Barnen är 5 och 12 år gamla och är rätt pyssliga båda två även om datornspel lockar mer än att pyssla med mamma och lillasyster för den stora killen.

Scrapbookingen kom in i mitt liv 2004 då jag letade på Internet efter ett enkelt album till vårt kommande barn. När sonen föddes 98 köpte jag en bok på Ordning & Reda och ritade och dekorerade och klistrade in foton och minnen i, det ville jag göra även till andra barnet... men jag hittade SÅ mycket mer. Beställde mitt första paket från någon webshop och sedan var jag fast.

Jag älskar färger, former och strukturer, mönster och klisterlukt, färkladd, vackra band och bling - ja hela grejen helt enkelt. Har alltid pysslat massor och håller på med både det ena och det andra i perioder men scrapbooking är det som jag håller på med över hela tiden.

Jag inspireras av utmaningar och nya tekniker - färger mönster, sånt som jag ser runt omkring mig, musik och böcker ja livet helt enkelt. Nästa grej jag vill prova är Art Journaling som jag länge surfat runt och blivit inspirerad av men inte hunnit prova än.

Jag jobbar heltid och är mycket själv med barnen men när de gått och lagt sig då har jag min tid vid pysselbordet med datorn bredvid och någon härlig inspirerande musik på!

Min egna blogg hittar ni här http://pysslefia.blogspot.com/

Inga kommentarer: