måndag 11 oktober 2010

God Jul med Bo Bunny

Idag börjar jag lite lätt med två enkla julkort, där jag har använt mig utav ark från det fina die-cut boken från Bo Bunny med julmotiv i härliga färger.

Den fina vita chipboardsnirkeln och de söta små blommorna kommer från ett ark av fyra, Vineyard Chipboard set, där man får fyra ark fulla med härliga snirklar, blommor mm.



Chipboarden kan man färga in precis som man vill ha den, här har jag målat med vit akrylfärg och klistrat en liten fin blingsten i blommorna. En del av blommorna har jag satt på distanskudde för att få lite höjd på dem.

Den lila adress tagen finns längst bak i die-cut boken, som man klipper ut och använder tex. som här.


Här är det andra julkortet med ett die-cut ark från det fina blocket

Chipboard snirkeln kommer från Vineyard Chipboard set, 4 ark med fina blommor, snirklar och prickar som man kan måla, chalka och som jag har gjort här, sprayat med Mist, och få dem precis som man vill. Det gillar jag!


De söta granarna har jag klippt ut från ett annat ark i den fina die-cut boken, och monterat på distanskuddar för att få lite liv och höjd på dem och sen lite glitter, det är aldrig helt fel.

Det prickiga bandet kommer från egen samling, men Stella har fått in en hel bunt med vackra prickiga band i flera olika färger från Bo Bunny.

Här har jag även använt chipboard snirkeln som en slags låsning utav kortet, en liten fin finess.

Allt material hittar ni hos Stellas Scrapbooking

Önskar er en härlig vecka!
Nilla

Inga kommentarer: