fredag 1 oktober 2010

DT: Jånna

Hej hej!

Jånna heter jag (eller ja, Johanna om man ska vara noga *s*) och jag är en av tjejerna som ingår i Stellas nya design team, vilket känns jätteroligt. Jag är mycket glad över att få förtroendet att skapa för denna mycket trevliga butik och att få ingå i detta talangfulla team!

Jag är en 28årig lärarstudent som bor tillsammans med make och tre barn i ett rosa radhus i Östergötland. Här hemma har jag precis ordnat mig en egen liten pysselvrå där jag smiter in när jag får en stund över, och det är där jag samlar energi genom att pyssla och dona. När det gäller pysslandet gör jag mestadels layouter, men ibland blir det även ett och annat kort eller minialbum. Jag pysslar helst med klara, starka färger och jag drar mig inte alls för att kombinera flera starka färger tillsammans på en och samma layout.

Jag är en riktig pappersnörd, jag verkligen älskar papper! Av någon anledning så tycker jag dock att det ofta är baksidan av papprena som är allra snyggast, så ett litet tips från mig är att inte glömma bort baksidorna -där finns många guldkorn! Min lilla förälskelse i papper är väl den egentliga anledningen till att jag scrappar, för jag scrappar inte så mycket för att spara minnen eller för att fylla speciella album. Jag håller med Jenny i det hon sa i sin presentation, att det är själva processen som är det viktigaste för mig i mitt pysslande, men att det blir snygga layouter att spara sen är ju helt klart en fin bonus!

Hur lång den här processen är och hur den ser ut är lite olika. Ibland måste en layout ligga till sig i flera dagar innan jag kan slutföra den, men ibland går det riktigt snabbt som med layouten nedan som i och för sig är väldigt enkel, men som jag gillar väldigt mycket ändå! 10-15 minuter tog det och sen var det klart. Pappret är från Prima Marketing och finns i shoppen och jag tyckte det var så fint att det inte behövdes så mycket mer på det än några bokstavsstickers och två fina foton.


Sådär, då vet ni lite om mig och jag hoppas att vi fortsätter att lära känna varandra här under hösten! Är det så att ni någon gång undrar över något eller till exempel vill se bättre bilder på de layouter jag kommer lägga upp i bloggen, så tveka aldrig att fråga så ska jag försöka hjälpa till. Jag finns här på denna bloggen, men är någon mer nyfiken på mig så finns jag även i min egen blogg Jånnas lilla vrå dit ni också är varmt välkomna när ni vill.

Ta hand om er, så hörs vi snart igen! :)



2 kommentarer:

Lilla07an sa...

Superfin LO. Håller verkligen med dig om baksidorna och att många papper är så dekorativa i sig själva att det räcker så.
/M

Zarah sa...

Hejsan Jånna - du är bäst! :D