lördag 16 oktober 2010

Följ dina drömmar

Jag har gjort en LO med massor av mixade blommor. Använder gärna blommor till mina killars layouter. Tycker det funkar bra. Här har jag hållt mig till två färger, turkost och orange, för att hålla ett lugnt intryck. Gillar när det blir många olika strukturer på en layout. Och här har jag lyckats mixat blommor av tyg, wellpapp, cardstock, filt m.m. Det ger en härlig känsla. Ett par blommor har jag sprayat med inkspray för att få "rätt nyans".




Min fjärilsstans används som alltid flitigt. Här har fjärilen fått lite akrylfärg med glans på sig.




Jag älskar dom här "wellpappblommorna" från Jillibean. Tycker att dom ger en fin kontrast och en ny dimention åt övriga blommor. Lite "kill"-igare?! ;-)


Blommorna är bl.a. Primablommor och Paper Whimsiess från Sassafras.
Bling från Kaisercraft.

Hoppas ni inspirerats till att våga scrappa blommigt till era layouters grabbar :-)

Ha en skön och kreativ helg nu!
Kram Jenny

Inga kommentarer: