tisdag 26 april 2011

Mini-album med Crates Toy Box

Idag ska jag visa ett mini-album med papper från Crate Papers serie - Toy Box. Basen är ett chipboard-album som du så klart hittar i butiken.
Jag började med att klippa ut mönstrat papper efter chipboard-formen och sedan limma på det på alla sidor. När limmet var helt tort så slipade jag kanterna med en fil. Det gör jag för att få en riktigt snygg finish och helt jämna kanter men oxå för att få fram en vit kärna i pappret som jag tycker blir jättesnyggt. Då slipar jag lite mer ovanpå liksom.
Sedan är det bara att sätta igång och dekorera efter konstens alla regler. På framsidan har jag bokstäver från AC och klistermärken från Sassafras Lass. Molnet har jag gjort av cernitlera.
Här har jag klippt ut Elias huvud för att att det skulle framträda lite tydligare och jag tyckte det blev snyggt mot bakgrundspappret. Ibland är ju de där skolfotobakgrunderna så trista så lite omväxling förnöjer :-).
Har försökt skriva lite om varje "ålder" på fotona och här passade det perfekt med en av "korten" från pappersserien.
Lite bling här och var brukar sällan vara fel.
Jag har fäst några av dekorationerna med 3d-kuddar och några sitter direkt på för att skapa lite mer "liv".
På baksidan valde jag ett papper som ser ut som bokryggar. Visste inte riktigt hur jag skulle göra med det men här tycker jag det passar perfekt.

Inga kommentarer: